Bel ons gratis 088 088 8917

FAQ

Klant

Wat is Verisure Smart?

Met het nieuwe Verisure Smart hebben we nieuwe alarmfuncties ontwikkeld én is het eenvoudiger om bestaande functies te gebruiken. U kunt uw alarmfuncties nu gemakkelijk instellen op maat van uw behoeften of die van uw gezin. Via de Verisure App kunt u uw veiligheid verhogen en uw verlichting aan laten gaan met de SmartPlug. Met Verisure Smart kan dat nu wanneer iemand een deur/raam met magneetcontact opent of wanneer uw SmartCam beweging detecteert. Ook kunt u de SmartCam alleen foto's laten maken bij beweging wanneer het alarm is ingeschakeld of  hem een serie foto's laten maken wanneer het inbraakalarm afgaat. De mogelijkheden en variaties zijn eindeloos.

Waarom krijg ik geen factuur?

Dit klopt. U kunt op uw rekeningafschrift zien wat de betalingsreferentie is. Mocht u toch een factuur willen ontvangen, mail dan naar [email protected] (vermeld duidelijk uw gegevens met installatienummer).

Wanneer krijg ik 2 maanden gratis abonnement voor de klant die ik aan heb gebracht?

Zodra bij uzelf de eerste betaling is uitgevoerd, en ons bezoek bij de referentie die u aanbracht heeft geresulteerd in het installeren van een alarmsysteem, waarvoor wij ook de eerste betaling correct hebben ontvangen, ontvangt u de twee maanden gratis abonnement van ons.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn factuur/betaling?

U kunt met al uw vragen terecht bij onze klantenservice. Stuur een mail naar [email protected] en vermeld duidelijk uw gegevens met factuurnummer/betalingsreferentie.

Waarom is het bedrag van mijn eerste factuur hoger dan wat op het contract stond?

De eerste factuur bevat de installatie en het eerste maandbedrag. Daarnaast betaalt u altijd vooruit. Om alle betalingen synchroon te laten verlopen kan het zijn dat u een aantal dagen van de maand waarin de installatie heeft plaatsgevonden nog dient te betalen. Dit is een éénmalig gegeven.

Krijg ik een Borg certificaat (de verzekering vraagt hier om)?

Ons systeem voldoet aan de geldende normen van graad 2 zonder te voldoen aan het Borg Attest

  1. Klasse 2 eist volgens de normen geen verbinding met de alarmcentrale, toch is ons systeem steeds verbonden met een alarmcentrale.
  2. De alarmcentrale is 24/7 verbonden met uw alarmsysteem door een dubbel communicatiesysteem: GPRS + Internet.
  3. Ons systeem biedt de mogelijkheid elke twijfel bij alarm weg te nemen aan de hand van beeldmateriaal, wat een snelle interventie van de politie mogelijk maakt (Borg voorziet dit niet).
  4. Bij een alarmsysteem voorzien van fotodetectoren zorgt Securitas voor gratis interventies van surveillanten ter plaatse (Borg stelt dit alleen voor vanaf klasse 4).
  5. De centrale (hart en brein van het systeem) wordt steeds geïnstalleerd in een beveiligde zone binnen uw woning (net zoals de eisen van Borg).
  6. De alarmen worden steeds opgevolgd door een alarmoperator in tegenstelling tot het notificatiesysteem (SMS) dat Borg voorschrijft. De alarmcentrale is ook herkend en erkend door het Ministerie van Justitie.
  7. Onze alarmsystemen zijn eveneens herkend en erkend door de Europese Commissie via het label CE. Dit is de norm die opgelegd is voor alle staten die lid zijn van de Europese Unie.
  8. Ons systeem beschikt over een SOS systeem voor noodgevallen. Dit zorgt voor een vlugge en adequate interventie.

Bij deze beschikt u over alle voordelen die in uw beveiligingsconcept inbegrepen zijn.

Onze systemen zijn vergelijkbaar met de Borg-gecertifieerde systemen met klasse 2 met de bijkomstige voordelen zoals omschreven in punten 3 en 4.

Wij kunnen u een verzekeringsattest aanleveren dat aangeeft dat u aangesloten bent bij een meldkamer erkend als PAC (Particuliere AlarmCentrale) door het Ministerie van Justitie.

Hoe snel wordt een wijziging in persoonlijke gegevens door Securitas Direct verwerkt?

We streven er naar om alle wijzigingen zo snel mogelijk te verwerken. Houd steeds rekening met een verwerkingstijd van één week.

Ik wil mijn contract opzeggen. Wat is het opzegtermijn?

Het opzegtermijn bedraagt 1 maand voor het verstrijken van de overeengekomen contractduur. Hierna wordt de overeenkomst steeds stilzwijgend met een jaar verlengd. Het opzeggen van de overeenkomst moet per aangetekend schrijven gebeuren. De looptijd van het contract begint op de dag van oplevering van uw alarmsysteem. Die is dus bepalend voor de opzegtermijn.

Ik ga verhuizen. Kan ik mijn alarmsysteem mee verhuizen?

Ja, het alarmsysteem van Securitas Direct is draadloos en daardoor eenvoudig mee te verhuizen. Het is ook mogelijk om uw oude systeem achter te laten en een nieuw systeem in uw nieuwe woning te plaatsen. Wij nemen graag de mogelijkheden met u door. Vul het formulier in op de contact-pagina.

De gegevens van mijn contactpersonen kloppen niet meer

Het is belangrijk om de gegevens van uw contactpersonen regelmatig te controleren en up to date te houden. Zo zijn zij in het geval van een alarmmelding altijd bereikbaar tijdens uw afwezigheid. Mochten uw contactpersonen tegelijk met u op vakantie zijn, geef dit dan tijdig aan ons door. U kunt direct een tijdelijke contactpersoon opgeven die we bij een alarm in uw vakantieperiode waarschuwen. U kunt uw contactpersonen gemakkelijk aanpassen in My Pages.

Ik ben een StarKey kwijt. Wat moet ik doen?

U kunt eenvoudig een verloren StarKey blokkeren via My Pages en gemakkelijk een nieuwe toevoegen.

Hoe kan ik zelf nieuwe gebruikers aan mijn alarmsysteem toevoegen?

Dit doet u heel eenvoudig via My Pages. U kunt daar ook StarKeys toevoegen. Elke StarKey heeft een unieke identiteit en kunt u toewijzen aan een specifieke gebruiker.

Ik ga op vakantie. Moet ik dit doorgeven?

Ja, als u op vakantie gaat dan horen wij dat graag van u. U kunt dit doorgeven aan [email protected] Als er dan een alarm afgaat weten de alarmoperatoren direct dat het niet nodig is contact met u op te nemen. Zij zullen dan direct uw contactpersonen bellen en eventueel de opvolger. Hierdoor gaat er geen onnodige tijd verloren.

Wat is de link van My Pages?
Hoe moet ik My Pages activeren/ik kom niet in My Pages?

Gebruik de link die u heeft ontvangen in de e-mail van My Pages op de dag van installatie. Heeft u geen e-mail ontvangen of werkt de link niet (goed)? Vul dan het formulier in op de contact-pagina.

Op welke smartphones werkt de Verisure App?

De Verisure App werkt op iOS (Apple iPhone, iPad en iPod touch vanaf 6.0 of hoger), Android toestellen (vanaf versie 2.1 en hoger) en Windows Phone toestellen (vanaf versie 8 en hoger).

Welke Verisure App moet ik downloaden?

De juiste App heet “Verisure”. U zult naast deze ook “My Verisure” of “My Cam” terugvinden. Deze zijn echter niet correct. De enige juiste bruikbare in Nederland heet “Verisure”.

Ik wil iemand anders klant maken van Securitas Direct

Het enige wat u hoeft te doen is uw contactgegevens en die van de persoon die u aanbrengt doorgeven. Wij maken een afspraak met deze persoon. Vul het formulier in op de contact-pagina.

Moet mijn alarmsysteem onderhouden worden?

Het is wettelijk verplicht om uw alarmsysteem jaarlijks te laten onderhouden. Alleen dan blijft uw systeem efficiënt en betrouwbaar werken. Met ons onderhoudscontract zorgen onze monteurs voor het jaarlijkse onderhoud.

Hoe kan het dat de temperatuur niet verandert op My Pages of in de Verisure App?

De temperatuur wordt elke 6 uur gemeten. Het kan dus zijn dat u even moet wachten op de juiste temperatuur.

Ik ben ontevreden over de dienstverlening, hoe laat ik dit weten?

Wij hechten veel waarde aan uw mening. Elke klacht is voor Securitas Direct het signaal dat we iets beter kunnen doen. Laat het ons weten via het formulier op de contact-pagina. Wij zorgen voor een zeer snelle behandeling van uw klacht.

Waar moet ik aan denken bij een verbouwing?

Alle componenten van het alarmsysteem zijn beveiligd tegen sabotage. Dit betekent dat de alarmcentrale een alarmmelding krijgt wanneer u als klant een component verwijdert. Als u een component moet losmaken, is het dus belangrijk dat u eerst de klantenservice belt om dit door te geven en om instructies te vragen. U moet uw identificatiecode doorgeven aan de operator. Die maakt dan op zijn beurt een onderhoudsafspraak met een partner uit de buurt die het component dan opnieuw komt installeren. Dit is nodig om zeker te zijn dat het alarmsysteem goed blijft functioneren. Voor dit onderhoud rekent onze partner voorrijkosten en eventueel arbeidsloon.

Hoe werkt het persoonlijke veiligheidsalarm (SOS)?

Het bedieningspaneel van het alarmsysteem van Securitas Direct is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

Als ik via de deur binnenkom gaat het alarm meteen af, is hier iets aan te doen?

Ja, via de technische klantenservice is het mogelijk om de instelling van de melders aan te passen waardoor bijvoorbeeld een langere of kortere in/uitlooptijd geprogrammeerd wordt.

Is het mogelijk de in/uitlooptijd van mijn alarmsysteem te verkorten/verlengen?

Ja, de in/uitlooptijd kan variëren tussen 1 seconde en 25 seconden. Dit kan gewijzigd worden door de technische klantenservice. Uit beveiligingsoogpunt is een zo kort mogelijke inlooptijd het beste.

Kan ik de foto’s die de fotodetector maakt krijgen?

Wij geven alleen foto’s vrij op aanvraag van de politie of een verzekeringsinstantie. Deze aanvraag dient vergezeld te zijn van een Proces-verbaal.

Hoeveel componenten kunnen op het alarmsysteem worden aangesloten?

Op de VBox Pro kunnen 63 draadloze componenten worden aangesloten.

Mag ik het alarm activeren als mijn hond thuis is?

Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

Hoe kan ik solliciteren voor Team Verisure?

Kijk op de 'Werken bij Securitas Direct' pagina of stuur een e-mail met uw motivatiebrief en cv naar [email protected]verisure.nl

Wat is Team Verisure?

Team Verisure is gespecialiseerd in de verkoop en installatie van alarmsystemen van Securitas Direct. De community bestaat uit mensen die een interesse in persoonlijke ontwikkeling delen en die meer over verkoop willen leren. We werken samen, helpen elkaar en leren van elkaar. De verkoopmedewerkers zijn onderverdeeld in teams. Elk team heeft een teamleider die verantwoordelijk is voor de resultaten, bezetting en coaching. Vertegenwoordigers zijn verantwoordelijk voor zowel de verkoop als de installatie.

Wat is My Pages?

Als klant van Securitas Direct hebt u toegang tot My Pages. Dit is uw persoonlijke website, een besturingspaneel waarmee u een groot deel van uw alarmsysteem zelf kunt regelen. U kunt een groot aantal functies van het alarmsysteem controleren en instellen, alarmdiensten activeren en informatie opvragen over nieuwe aanbiedingen en campagnes. U kunt hier niet alleen componenten voor uw systeem kopen, maar ook aMessage, onze extra SMS-dienst.

Wat is een slim huis?

Steeds meer producten en diensten voor het huis werken via een breedbandverbinding zodat u deze op afstand, bv. via uw smartphone, kunt controleren en bedienen. Dankzij ons duurzaam platform en onze samenwerking met toegewijde professionele specialisten kunnen wij een uniek assortiment producten en diensten aanbieden voor alarmsystemen en voor het slimme huis. Wij bieden verschillende diensten aan: inbraak, brand, energie, klimaat en persoonlijk veiligheidsalarm. Wij voegen voortdurend nieuwe slimme functies toe om uw dagelijks leven eenvoudiger en comfortabeler te maken.

Wat is het verschil tussen rookmelders van Securitas Direct en standaard rookmelders?

Securitas Direct biedt u een geavanceerd brandalarmsysteem met in serie geschakelde rookmelders. Zij waarschuwen u voor brand via een gesproken bericht én een alarmsignaal. Ze zijn verbonden met onze meldkamer en melden u per sms wanneer rook wordt gedetecteerd. Indien ten minste twee rookmelders rook rapporteren, kunnen onze alarmoperatoren meteen actie ondernemen, ook als er niemand thuis is. De rookmelders zijn bovendien gekoppeld aan onze fotodetectoren, die foto's sturen naar onze alarmcentrale in geval van rookontwikkeling. Beeldverificatie van de oorzaak van het alarm is een extra instrument voor de operator om snel de juiste maatregelen te nemen.

Werken de rookmelders ook als het alarmsysteem niet is ingeschakeld?

De rookmelders zijn 24 uur per dag actief, ook als uw alarmsysteem niet is inschakeld.

Wat gebeurt er in geval van een vals alarm?

Wij zien een vals alarm als een test waaruit blijkt dat uw alarmsysteem van Securitas Direct werkt. Als er een alarmmelding is, neemt de alarmoperator binnen 30 seconden contact met u op. We weten dan hoe het met u is en dat u zich niet in een onveilige situatie bevindt. Indien u niet bereikbaar bent nemen wij contact op met uw contactpersonen. In geval van twijfel sturen we een surveillant ter plaatse.

Houdt de surveillant de inbreker ook aan?

Nee, een professionele surveillant komt ter plaatse om de situatie veilig te maken en uw woning te beschermen tegen eventuele verdere schade. Bij een inbraak of ander onraad zal de surveillant de politie inschakelen.

Wat doet de surveillant bij een interventie?

De surveillant doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdachts opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

Hoe snel is de surveillant bij mijn woning?

Onze meldkamer krijgt onmiddellijk de alarmmelding en stuurt indien nodig een surveillant naar uw woning. Er wordt naar gestreefd om uw woning binnen een half uur te bereiken. Vanwege verkeersdrukte of onvoorziene omstandigheden zijn er echter ook langere aankomsttijden mogelijk.

Wat gebeurt er als het alarm afgaat?

Uw alarm gaat af omdat één van de onderdelen van uw alarmsysteem beweging, schade of rookontwikkeling detecteert. De VBox, de centrale eenheid van het alarm, stuurt dit signaal onmiddellijk door naar de alarmcentrale. Aan de hand van de beelden die de fotodetector heeft genomen controleert de alarmoperator de oorzaak van het alarm. Hij neemt binnen 30 seconden contact met u op. Indien u niet bereikbaar bent worden uw contactpersonen opgebeld. Afhankelijk van uw keuze wordt de politie op de hoogte gebracht of neemt een waarschuwingscontact of een surveillant van Securitas Direct polshoogte bij uw woning.

Wordt de werking van het alarmsysteem niet gestoord door andere draadloze signalen?

Nee, dit is niet mogelijk omdat elk alarmsysteem specifiek gecodeerd wordt. De gebruikte componenten werken uitsluitend met uw VBox en niet met een andere. Uw alarmsysteem zal dan ook niet gestoord worden door dat van uw buurman of door andere draadloze signalen.

Hoe ver is het bereik van het bedieningspaneel (of van één van de detectoren)?

In het vrije veld kunnen de zenders in het bedieningspaneel en/of de detectoren 100 meter overbruggen. In huis treedt sterke demping op door dikke muren of muren waarin veel metaal is verwerkt. Normale woonhuizen en villa’s vormen in principe geen probleem. Binnenhuis is er een goed bereik van 20 meter tussen de VBox en het bedieningspaneel.

Hoe lang gaat de noodaccu van de VBox mee zonder stroom?

Wanneer de stroom uitvalt gaat de VBox 24 uur mee.

Blijft mijn alarmsysteem werken als de stroom is uitgevallen?

Ja, in de Vbox, het hart en brein van uw alarmsysteem bevindt zich een batterij. Deze neemt de stroomtoevoer over. De accu gaat bij normaal gebruik 24u mee.

Ik heb huisdieren, kan ik dan ook gebruik maken van het alarmsysteem van Securitas Direct?

Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

Kan het alarm ’s nachts geactiveerd blijven?

U kunt het alarm altijd activeren in de delen van het huis die u niet gebruikt. Dit doet u heel eenvoudig via het bedieningspaneel. U kunt het alarm ook zo instellen dat kleine huisdieren zich vrij in huis kunnen bewegen als het alarm geactiveerd is.

Wat is een gedeeltelijke beveiliging?

Gedeeltelijke beveiliging betekent dat u bepaalde delen van uw alarmsysteem kunt activeren. Meestal gaat het om een aantal deur- en raammagneten aan de buiten- en balkondeuren op het begane grond, die u kunt activeren terwijl u zelf thuis bent. Zo hebt u een beveiligde “zone” om u heen. Hierdoor kunt u dag en nacht gerust zijn.