Bel ons gratis 088 088 8917

FAQ

SOS

Wat is Verisure Voice?

Verisure Voice is een gloednieuwe dienst die mogelijk wordt gemaakt dankzij de VoiceBox, een hoogtechnologische speaker met een ingebouwde sirene. Het werkt als een vaste lijn tussen de alarmcentrale en uw woning.

Wanneer het alarm afgaat, kan de alarmoperator via de VoiceBox rechtstreeks meeluisteren en spreken in de woning in kwestie. Op die manier kan de operator nog sneller de juiste maatregel nemen. Bent u zelf ter plaatse en hebt u een ongeval gehad? Dan kunt u via de VoiceBox de alarmcentrale meteen om hulp vragen. Hoort de operator iets verdacht? Dan kan hij een mogelijke indringer afschrikken en wegjagen.

Hoe werkt het persoonlijke veiligheidsalarm (SOS)?

Het bedieningspaneel van het alarmsysteem van Securitas Direct is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

Wat krijg ik als klant van Securitas Direct?

Als klant krijgt u een geavanceerd en kwalitatief alarmsysteem dat onze productafdeling intern heeft ontwikkeld en dat volledig op uw woning wordt afgestemd. Een professionele installatie van uw alarmsysteem, 24/7 bewaking van uw alarm door een gecertificeerde alarmcentrale en gratis interventies van een surveillant zijn standaard inbegrepen. U kunt uw alarmsysteem eenvoudig beheren via My Pages. Bovendien kunt u alle functies op afstand besturen en controleren via de Verisure App. Bij Securitas Direct krijgt u meer dan alleen een alarm, u krijgt er een volledig dienstenpakket erbij.

Wat is een slim huis?

Steeds meer producten en diensten voor het huis werken via een breedbandverbinding zodat u deze op afstand, bv. via uw smartphone, kunt controleren en bedienen. Dankzij ons duurzaam platform en onze samenwerking met toegewijde professionele specialisten kunnen wij een uniek assortiment producten en diensten aanbieden voor alarmsystemen en voor het slimme huis. Wij bieden verschillende diensten aan: inbraak, brand, energie, klimaat en persoonlijk veiligheidsalarm. Wij voegen voortdurend nieuwe slimme functies toe om uw dagelijks leven eenvoudiger en comfortabeler te maken.

Wat gebeurt er in geval van een vals alarm?

Wij zien een vals alarm als een test waaruit blijkt dat uw alarmsysteem van Securitas Direct werkt. Als er een alarmmelding is, neemt de alarmoperator binnen 30 seconden contact met u op. We weten dan hoe het met u is en dat u zich niet in een onveilige situatie bevindt. Indien u niet bereikbaar bent nemen wij contact op met uw contactpersonen. In geval van twijfel sturen we een surveillant ter plaatse.

Kan het alarm ’s nachts geactiveerd blijven?

U kunt het alarm altijd activeren in de delen van het huis die u niet gebruikt. Dit doet u heel eenvoudig via het bedieningspaneel. U kunt het alarm ook zo instellen dat kleine huisdieren zich vrij in huis kunnen bewegen als het alarm geactiveerd is.

Waarom zou ik kiezen voor een inbraakalarm met fotodetector?

Als het alarm afgaat, wordt de fotodetector geactiveerd en wordt er een reeks beelden doorgestuurd naar de meldkamer. De operator kan zo nagaan of het nodig is om onmiddellijk een surveillant langs te sturen, de hulpdiensten te waarschuwen of dat er sprake is van een vals alarm. De fotodetector maakt alleen beelden wanneer het alarm afgaat. Zo is uw privacy in huis optimaal beschermd.